28.9.09

-jgn KASARI aku lg-

tak tau la kenape sejak due tige menjak nie aku nye organ terbesar dlm badan slalu sgt sakit.. sakit nie plak mmg doktor sendri x blh nk kasi ubat telan2 makan2 tu..ubat sapu2 lg la x dek langsung..cure nye ade..tetapi, adakah aku yang refuse treatment atau ignore treatment atau ape?? alala..aku sendiri tak tau jawapannye.. samar2.. kabur..owh~~ apekah yang aku tengah merapu ni?? aku rase aku tgh mengalami multiple organ breakdown syndrome.. liver in pain.. heart trembling like hell.. brain malfunction.. kidney?? normal kot.. hahaha.. aku tau nape aku jadi merepek cam nie sbenanye.. tapi, biarlah aku je yang tau..kang lain plak jadi.. hati sedey.. mau share2 tapi hesitate.. takut sakitkan organ dalaman manusia2 yang ku sayangi itu.. blh je aku nk sakitkan..tp my own liver & heart send negative feedback kat diri sendiri tok stop doing the menyakitkan hati dan jantung manusia2 itu.. owh..jgn salah sangka.. aku bukan la baik pon sampai x sakit kan hati2 dan jantung2 manusia2 itu.. susah tentulah aku pernah.. itulahkan.. "pernah".. maknenye aku x mahu ulanginye kembali..sudah cukuplah dgn ape yg telah terjadi dulu2.. manusia2 itu amatlah aku sayangi.. manusia2 itu adalah aku dan aku adlah manusia2 itu.. tetapi masalah sekanrang ini, antara aku dan manusia2 itu sudah ade jurang2 pemisah yang saiznye masih lg nano kali sepuloh kuasa sembilan.. ye..masih sgt kecik..tp itu sudah cukup untuk buat aku ketakutan.. mustahilla korg x takut if manusia2 yang korg sayangi menjauh.. membawa diri meninggalkan korg tekontang kanting kesaorangan.. mesti rasa yang kurang enak menjalar dalam diri kan.. tlg la jgn tipu aku.. kitekan sesama manusia.. aku ade jantung ko ade juga.. ko ade hati aku pon tidak terkecuali.. aduh..jgn la begitu wahai manusia2 yang ku syg.. nape masih tegar buat aku sedih?? baiklah.. aku tahu manusia2 itu sedang bergembira.. malah tak salah langsung kalu aku turut serta.. tp aku sering ketinggalan.. sering rasa x best ble manusia2 itu berhujah.. adakah masalah ini semuanya dtg dr aku sendiri.. ye mungkin..aku tak nafikan.. itu salah satu differential diagnosisku.. tetapi diagnosis sebenar?? aku jg masih manjalankan beberapa ujian sampingan bagi mengukuhkan lagi diagnosis yang sudah mula bersarang di dalam benakku ini.. Alhamdulillah..my brain is still working but yet only partially.. ok2..yada yada <-- x de ape pon itu..saje je aku suke nk taip.. hm.. biarlah aku bawa organ dalaman ku yang lara ini.. mungkin kesakitan yang aku tanggung ini manusia2 itu menyedarinya.. mungkin..kan aku kate mungkin, maka blh jadi juga manusia2 itu tidak menyedarinya.. tidak mengapalah.. aku mahu pejam mata.. rehatkan saki baki brainku yang masih berfungsi ini.. harap dapat mimpi indah2 saje malam2 yang mendatang.. tidak mahu mimpi ngeri mahupon mimpi yang tidak menggembirakan aku sesudah aku terjaga akibat mimpi itu..


No comments: