18.10.09

:: cerita satu minggu ::

seminggu sudah blog nie berabuk.. fuuuuuuuuuuuh!! beterbangan dedebu yang boleh membuatkan aku bersin.. elo~~ manede abuk kot.. halusinasi sungguh!! hahaha~~ banyak yang telah terjadi selama seminngu ni.. aku pon dh ingat2 lupe.. yelakan, otak nie dh tepu di sumbat segala macam ilmu bermanfaat.. dh "no space for new entry".. hahaha..*repeeeeekkk aje* ok2.. mari kite naik time machiene.. go back to those 7 days back?? 7 kah to be exact? not sure la pulak.. *malas nk kire..tp kt ZooooooooooOOoooooM je la k*

the whole week had been the busiest day for this month.. hehehe.. last month got its busy week juge~~ seperti yang semua sediamaklum, aku kan supplement..so, examnye skang sudah pon selesai..Alhamdulillah.. syukur sangat2 dh abes..tp satu hal pulak skang nie.. takut menunggu result.. takut sgt.. aku x mahu kembali ke klang.. cukuplah setahun yg diperuntukkan..aku x perlu masa tambahan ataupon masa kecemasan..

siang malam bukak buku.. stady.. revise balik mane2 yang dh blaja..*mane2?? bukan semua ke?? tp semua yg penting je la* tido pon kadang2 terganggu.. iye.. aku tahu bukan aku seorang saje yang mengalami pengalaman sebegini.. hampir semua pernah rase.. korang juga barangkali?? hehe.. usaha selagi mampu.. selepas usaha, tawakal saje yang tinggal..

regarding first day of exam : perasaan masih tenteram.. masih stabil.. hormon stress pon masih di tahap normal tapi mungkin upper limit normal.. kertas SPM ku jawab dgn tenang.. Alhamdulillah.. habis je exam, perot tros di isi..* ye.. aku mmg cepat hypoglycemia bile aktiviti harianku hanya bergelumang ilmu* masih mampu untuk tidur tengah hari.. lena.. tp x puas la..petangnye, study lagi.. masuk hari ke-2 : OSCE.. hm.. ingin sekali aku nyatakan bahawa aku lebih menyukai OSCE yang dulu.. bukan lah kerana senang tapi kerana soalan ECG hanya satu dan ianya agak senang..*ok2..ramai je dapat jawapkan*namun lain pula kalini bile 2 ECG dikuarkan.. aku memang terang2 agak slow dalam bab nie.. buakn x study, tapi stil susah otak nie nak jamah.. hm.. hanya kerana ECG *ok2..tipu..sebab lain pon menyumbang jugak* aku down skit.. pas abes je OSCE ada rasa kurang yakin.. tapi ramai "pari2 tanpa sayap" *zura~~~ ciplak jap* telah memagiskan aku dengan kata2 semangat.. kata2 positif.. tapikan, adalah normal jika kite menasihati, menggembirakan serta menabur kata2 indah buat seseorang yang dalam kesedihan.. tipulah jika korang merasakan sebaliknye.. mak akan marah kalu aku cakap 'mak asik cakap yang positif je..kalu jd x positif cam ne??' aku pon satu, orang dah cakap cam tuh, terima je la dangan hati yang terbuka.. kang mak down kan lagi kang.. x ke naya je tuh?? so keTAKbestAN osce terbawak2 ke written paper on wednesday : ada soalan yang membuatkan aku rase seperti sangat kecetekan ilmu.. hm.. aku mahu score habis2an.. namun itu mungkin tidak terjadi kerana ada je soalan yang aku telah salah jawab.. adeh~~ mintak sgt soalan2 yang aku tanya masih ade dalam scema jawapan.. aku mahu banyak2 markah..mahu..aktiviti petang hari masih sama.. isi perot, balik rehatkan mata dan petang kembali stady.. *adakah anda merasa busan dengan aktiviti saya?? maaf la ye.. im enjoying every bits of it* hehehe.. beralih ke hari ke4 peperiksaan ulangan : aku start dikala matahari terik nun jauh diatas kepala.. panas memang panas.. tapi hatiku lagi membara.. cuak.. takut.. restlesss agitated.. semua feeling yang tak best melanda.. argh.. iye.. aku tensi.. tipula kalu kate tak.. lagi2 bile melihat kawan2 seperjuangan telah selamat kembali dengan senyuman yang tak mampu aku ukur.. iye.. aku mahu jadi seperti mereka.. mampu untuk tersenyum selepas menjalani sesuatu yang tak best..* sape suke exam?? aku tak suke ok.. tp exam sangat baik je kan.. (-_-)!*aku dapat kes batu karang bersama prostat besar.. aku dapat surgery kes.. aku memang mahu surgery.. Alhamdulillah.. namun, masih ada kekurangannye.. belum pon habis present, doktor dah tak sabar2 bertanya itu ini.. hm.. terlintas di benak adakah history aku kelaut dalam?? aish.. hati sedah mule tak keruan.. pergi buat pemeriksaan kat pesakit * anyway. pakcik tu sangat la baik.. pakcik memang superb la~~* how to check for bladder distension?? aish.. nape aku rase cam tak pernak tahu?? buat je.. namun masih ade kesalahan.. erk~~ aku pulang bersama perasaan yang tak dapat nak di gambarkan dengan kata2 mahu pon tulisan.. aku tawakal saje.. tapi ape yang pasti aku tidak mahu pulang ke KLANG.. nehi!! fullstop!! bile fikir balik, kawan2 yang lain pon ade je yang tak bernasib baik dari aku..* hm..ye ke tak bernasib baik??* aku patutnye bersyukur atas ape yang aku dapat.. Allah tahu ape yang terbaik untuk diri ini.. ^_^

jadi petang itu aku keluar.. bukan untuk bersuka ria.. bukan.. sekadar keluar menenangkan diri.. tak kemane.. main dekat2 je pon.. hehehe.. *ayat yang sering aku gune dulu kala sewaktu kecil* hm.. ku tuju ke damansara jaya.. niat hati tertunai mahu beli cupkek buat "pari2 tanpa sayap" *zura~~ pinjam lagi* mereka gembira.. terubat rasa gundah dihati.. aku kembali gembira.. namun perasaan itu tidak lama.. aku kembali murung ketika jari ini rancak menaip.. merenung kembali segala kesalahan yang telah ku lakukan.. memang sadis.. tapi dah jadi.. tak boleh putar2..* eh, kite bukan naik mesin cahaya ke?? sewa dari "doraemon"..hehehe..

kembali ke alam nyata.. huh!! aku sangat mengantuk.. yela.. beberapa harini tidurku sering terganggu* hahaha..tipu~~* bukan terganggu tapi tidur yang tidak berkualiti.. tidur yang tidak bermimpi.. cewah~~ jadi sekarang, aku mahu temporary stop typing and start sleeping.. owh katil.. aku mahu kamu~~ *hahahaha!!*



~ gelang pemberian linda ~




~ roomate kesayangan beri choco choco choco ~


~cup-pa-cake : Ary , Linda, Ikha, Najwa, Jiea ~




p/s: aku mahu naik tahun 4 MBBS malaya 06/11 esok hari ye.. doakan..

No comments: