16.9.11

J-E-L-E-S

Maaf la ye if entry ni ade mengganggu jiwa2 org yg membace sebab jiwe aku terganggu oleh mereka2 yang berkenaan (tiada nama akan disertakan)..


Pasal pe ni ye sampaikan Jas J-E-L-E-S ?!


haha~

Sangatlah pelik terdetik kat hati kecik aku mcm mane la kawan2 seangkatan aku mampu nak ber-kereta mewah, ber-HP/IPHONE/BB canggih (ermmm.. aku pon bakal tukar.. TAPI nak ditekankan BAKAL ye.. tah jadi tah tidak) & ber-hidup mewah ! Sumpah pelik.. mane la dorg dapat duit yg banyak sehingga mampu menanggung perbelanjaan yang se-mewah itu??

deyyyyyyyyyyy~ kasi share la tips2 nak bg duit membuak2 mcm korg.. kete branded gile- lalu kat highway sure org pandang gune dua biji mata ! skali dapat call jawap gune phone paling latest kat pasaran ! bile ajak makan, sure2 kat tpt yg aku x penah jejak selame idup 24 tahun ni dan lain2 lagi cerita org ber-duit banyak..

Gaji kite same kot.. yang kunun2 nye org2 bukan sama profesion kata 'boleh kaya' tu(boleh kot kalu simpan je & x gune2.. tu kerje ape2 pon buleh kaya asalkan simpan je memanjang & x gune sesen pon sampai la kaya) aku sgt2 pelik..

Teringin nak jadi mcm dorg semua tu.. tipu la kalu x nak kan.. semua mewah2 walaupon aku ni bukannye reti sgt pon mende2 mahal mcm tu.. hahahaha~


Jadi bile di selidik2 lagi ade beberapa andaian (MAAF ! satu andaian je ade.. yg lain2 tu x boleh pakai langsung !) - sile lihat parents mereka..


TAMAT !
(duit gaji mmg solely tok dorg la kan siap dpt elaun dr PA-MA lg.. SUMPAH J-E-L-E-S)

errrr.. adakah aku tidak bersyukur? Astaghfirullah..



3 comments:

fhmn111 said...

huhhu..takpe jash...sekurang2nya kite should be proud sbb kite gune duit kite sendiri..hasil titik peluh kite sendiri...huhuh

Anonymous said...

relax la,, ur time will come. at least now u dnt have to worry bout studyin, passing exams etc. patience is all it takes for you to be rewarded in near future. (lol sape budak neh, i just feel like commenting, haha,, nice blog btw, n happy graduating Dr.)

jas jamaludin said...

farah: hehehe...

jabir: amin!!!!!